Política de devolução e reembolso

Visão geral

A nossa política de reembolso e devolução é de 30 dias. Se passaram 30 dias desde a compra do produto, não efetuamos reembolso ou troca.

Para ser elegível para uma devolução, o seu item deve estar sem uso e nas mesmas condições em que o recebeu e estar na embalagem original.
Vários tipos de mercadorias estão isentas
 de devolução. Bens perecíveis como alimentos, flores, jornais ou revistas não podem ser devolvidos. Também não aceitamos produtos que sejam artigos íntimos ou sanitários, materiais perigosos ou líquidos ou gases inflamáveis.

Itens adicionais não retornáveis:

  • Cartões presente;
  • Produtos de software para download;
  • Alguns itens de saúde e cuidados pessoais.

Para efetuar a devolução, é necessário o comprovativo da compra.

Existem determinadas situações em que podem ser concedidos reembolsos parciais:

  • Livro com evidentes sinais de uso;
  • CD, DVD, fita VHS, software, videogame, fita cassete ou disco de vinil aberto;
  • Qualquer item que não esteja em sua condição original, esteja danificado ou com falta de peças;
  • Qualquer item devolvido com mais de 30 dias após a entrega.

Reembolsos

Assim que a sua devolução for recebida e inspecionada, enviaremos um e-mail para o notificar de que recebemos o item devolvido, assim como a aprovação ou rejeição do seu reembolso.

Se o reembolso for aprovado, será processado de acordo com o método pago, deduzidos das taxas aplicadas no método de cobrança e se possível pelo mesmo método de pagamento original, dentro de um determinado período de dias.

Trocas

Só substituímos itens se estiverem com defeito ou danificados. Se necessitar trocar pelo mesmo item, envie-nos um e-mail para geral.143@escutismo.pt.

Envio de devoluções

Para devolver o seu produto, deve enviar para a seguinte morada: 

CNE – Agrupamento 143
Rua Henrique Bravo 7227
4465-167 S. Mamede de Infesta

Os custos de envio serão do seu encargo e não são reembolsáveis. Não são aceites envios à cobrança, serão rejeitados.

Se estiver a devolver itens de valor elevado, aconselhamos a usar um serviço de remessa com rastreamento ou adquirir um seguro de remessa, de outra forma não podemos garantir a receção do item ou a suas condições.

Aconselhamos ainda a tirar fotos das anomalias detetadas antes de proceder à devolução.

Preciso de ajuda?

Contacte-nos em geral.143@escutismo.pt para questões relacionadas com reembolsos e devoluções.

—————————————————————–

Overview

Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.

Additional non-returnable items:

  • Gift cards
  • Downloadable software products
  • Some health and personal care items

To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.

Please do not send your purchase back to the manufacturer.

There are certain situations where only partial refunds are granted:

  • Book with obvious signs of use
  • CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
  • Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
  • Any item that is returned more than 30 days after delivery

Refunds

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If the refund is approved, it will be processed according to the method paid, minus the fees applied to the billing method and if possible by the same original payment method, within a certain period of days.

Late or missing refunds

If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at geral.143@escutismo.pt.

Exchanges

We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at geral.143@escutismo.pt.

Gifts

If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.

If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.

Shipping returns

To return your product, you should mail your product to:

CNE – Agrupamento 143
Rua Henrique Bravo 7227
4465-167 S. Mamede de Infesta

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.

If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.

Need help?

Contact us at geral.143@escutismo.pt for questions related to refunds and returns.